ВИЩА КАТЕГОРІЯ, ЗВАННЯ "СТАРШИЙ УЧИТЕЛЬ" ТА "СТАРШИЙ ВИХОВАТЕЛЬ", УЧИТЕЛЬ-МЕТОДИСТ ТА ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ, 2023
ПРОЄКТНА ГРУПОВА РОБОТА ВИКОНАНА!
Сучасний світ потребує стрімких змін і освітня галузь не є вийнятком.
Педагог ХХІ століття - це наставник, який вміє організувати процес пізнання здобувачів освіти. У своїй діяльності він використовує різні форми та методи роботи, володіє новими знаннями, навичками, компетентностями та запроваджує інноваційні технології.
16 лютого 2023 року у залі відділу освіти, молоді та спорту відбувся захід на тему "STEM навчання, як освітній пазл", участь у якому взяли педагогічні працівники закладів та установ освіти, що підлягають атестації атестаційною комісією ІІ рівня. Даний захід був організований у формі ХАКАТОНУ(без цифрових пристроїв та комп'ютерної техніки).
Вчителі, вихователі, музичні керівники, практичні психологи, соціальні педагоги та інші категорії педпрацівників показали свою креативність, вміння працювати у команді, розв'язувати проблеми, ефективно комунікувати, ставити цілі та досягати їх.
Ініціатором та організатором заходу є Тетяна Миколаївна Маркулинець, директор Широківської ЗОШ 1-3 ступенів.
Захід відбувся за такою програмою:
Хакатон на тему: ″STEM –навчання, як освітній пазл″
Девіз:
Єднаймося заради перемоги!
Хакатон – інноваційна форма організації освітнього процесу, що сприяє пошуку нових методів роботи, активізує ефективну комунікацію між учасниками, дозволяє розширювати коло партнерських зав’язків у реалізації заданих проєктів.
Етапи хакатону
1. Реєстрація учасників(попередньо учасники проходили тестування в Google формі);
2. Презентація проблеми, яку мають вирішити учасники (організатори ознайомлюють із завданнями, умовами його виконання і тайминг, атакож представлення менторів);
Учасники були поділені на 8 груп.
3. Освітній блок (лекція на тему хакатону, щоб надихнути на свіжі ідеї);
4. Консультації менторів (команди окремо спілкуються з кожним ментором, обговорюють свої ідеї та просять поради);
5. Робота в команді (учасники працюють безпосередньо над проектами. Це основа і найтриваліша частина хакатону);
6. Захист проектів (команди презентують свої ідеї суддям, ті приймають рішення і нагороджують переможців);
1. Вступне слово тренера (5хв.)
Метою сьогоднішнього засідання є поглиблення знань про інноваційні технології навчання, а саме, STEM-освіту, як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів, обмін досвідом з їх використання, обгрунтування доцільность впровадження інновацій в навчально-виховний процес, аналіз готовності вчителя до інноваційної діяльності.
За символ нашого хакатону ми обрали коло. Коло - символ рівності, шляхетності. Бере початок з легенд про короля Артура: саме у колі збиралися герої цих легенд-як рівні. І це було свого роду втілення моральних ідеалів рицарства. Отже, ми вас запрошуємо на рівних взяти участь у розмові відверто висловлювати свої думки, відстоювати свої погляди.
1.1. Вправа ″Дерево вражень″ (10 хв.)
Мета: провести аналіз вражень від першої зустрічі учасників хакатону.
Завдання: вибрати аркуш липкого паперу відповідного кольору який відповідає враженням, і приклеїти на плакат ″Дерево вражень″ .
- Я не буду працювати в команді
- Я б спробував, але буде важко працювати з різними фахівцями
- Я хочу спробувати працювати в команді
- Це так просто працювати в команді
Стрімкі зміни - одна з основних характеристик сучасного суспільства. Інтенсивне впровадження прогресивних технологій в усі сфери життя зумовило безупинне вдосконалювання людської діяльності. Різко зменшується час на втілення нових ідей, знань, технологій у життя. Зростає потреба в нових формах освіти, навчання, набутті навичок.
STEM-освіта заснована на міжтрандисциплінарних підходах: побудови навчальних програм різного рівня та окремих дидактичних елементів дослідження явищ і процесів навколишнього світу вирішення проблемно орієнтованих завдань.
Лепбук ( дослівно з англійської – «наколінна книга») - це інтерактивна тематична папка різного розміру і форми для дітей, з вкладеними у неї оформленими в оригінальний спосіб міні-книжечками, малюнками, схемами, іграми.
Створюючи лепбук діти вчаться розглядати поняття, яке вивчається, у системі, що сприяє формуванню цілісної картини світу.
Лепбук - це одночасно і гра, і навчання, і дослідження, і творчість, повторення, закріплення і систематизація знань. І, головне, це просто цікава форма спільної діяльності дитини та дорослого.
Презентація роботи 7 групи «Що таке STEM-освіта»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Інтелект-карти - це прекрасний інструмент для вирішення складних завдань і генерації ідей. Їх використовують для будь-якого складного проекту, в якому потрібно обробити і запам'ятати великий обсяг інформації. Крім цього, нерідко цей метод використовують для постановки цілей або планування.
Інтелект-карти, як правило, використовують офіс-працівники, власники бізнесу і працівники креативних сфер. Однак цей метод чудово підходить для роботи з дітьми. Головне - правильно пояснити їм, як працювати з картами.
Презентація роботи 1 групи «Елементи STEM-освіти»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Едьютейнмент походить від злиття двох англійських іменників: education — освіта й entertainment — розвага. До речі, це слово з’явилося ще в 1948 році в студії Уолта Діснея для позначення формату захопливого документального серіалу. Але сьогодні едьютейнмент — це освіта в розважальному форматі, навчайся розважаючись, розважайся у процесі навчання. Одним із елементів едьютейнмента є метод кроссенса.
Кросен — це асоціативна головоломка нового покоління.
Презентація роботи 6 групи «НУШ І STEM - освіта»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Сторітеллінг (у перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати; отже, сторітеллінг – це розповідь історій) – це мистецтво захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. Ця методика була розроблена та успішно випробувана на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International.
У процесі створення сторітеллінга Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії значно легше сприймаються, вони більш захоплюючі та цікаві, ніж правила або директиви. Після того, як людина вислухала вас, вона починає вам довіряти. Вам же стає значно простіше переконати її у чомусь та мотивувати.
Презентація роботи 4 групи «Переваги STEM-освіти»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Сторітеллінг може бути застосований у будь якому місці та у будь який час. Історії дозволяють розповісти про те, як приймаються рішення та будуються стосунки. Через обмін історіями, вибудовуючи емоційні зв’язки, учні та вчителі створюють правильні й більш якісні взаємостосунки.
що За допомогою сторітеллінгу можна отримати три важливі результати:
пожвавлення атмосфери у класі,
зняття напруженості,
створення невимушеної обстановки;
Презентація роботи 2 групи «Недоліки STEM-освіти»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Рефлексія «Запитання від членів комісії»
Що для Вас «командна робота»?
Під час підготовки проекту чи виникали у вашій команді конфліктні ситуації
Чому комунікація важлива для команди? Як будувалася комунікація у вашій команді?
На вашу думку що може завадити команді досягнути успіху
Як колеги у вашій команді адаптувались до активної роботи
Чого ви досягли в результаті командної роботи над проектом
Діти і дорослі можуть використовувати інтелект-карти в будь-якій області. Навчившись користуватися ними в юному віці, їм буде простіше вирішувати складні завдання в університеті і на роботі.
За допомогою карт можна:
• систематизувати інформацію (підготувати виступ, презентацію, доповідь),
• навчатися і запам'ятовувати (вивчити урок, підготуватися до іспиту),
• проводити мозковий штурм (придумати ідею, розписати сценарій),
• приймати рішення (вибрати школу, гурток, визначитися з іспитами для здачі ЗНО),
• планувати (навчання, підготовку до заходу, особисті проекти, бюджет, час).
Презентація роботи 8 групи «Напрями розвитку STEM-освіти»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Для дітей лепбук , перш за все – іграшка, яку вони створили самостійно, і з якою можна гратися довгий час,адже в ній дуже багато інтерактивних речей: різноманітних схованих цікавих елементів, які розкриваються при взаємодії.
Презентація роботи 5 групи «Застосування STEM-технологій»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Створювати кроссенси – одне задоволення. Учні швидко запам’ятовують матеріал, розвивають логічне і творче мислення. Як будь-яке творче завдання, кроссенси підвищують ініціативність, креативність і розвивають уяву, комунікативні вміння, навички роботи з інформацією. Також головоломка має і величезний виховний потенціал.
Презентація роботи 3 групи « STEM, STEAM, STREAM-від теорії до практики»
1.1. Вправа «Знайомство» (15 хв.)
Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.
Отже, одне з основних завдань нової української школи – створити умови для різнобічного розвитку підростаючого покоління, забезпечити активізацію і розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, творчого мислення, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь та навичок з урахуванням можливостей кожної дитини.
Завершити наш хакатон хочу притчею про Майстра, епіграфом до якої є такі слова: « Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести до успіху – справжній Майстер…»
Притча.
Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Що більше старався кожен з них, то не зрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з’явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: « Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, і ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.
Інструменти грали, стежачи за помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле.
Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві…
Такими Майстрами, шановні колеги, є Ви, а інструментами – Ваші учні. Ми з Вами , хочемо того чи ні, є вчителями нового століття і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь учні і вчителі, досягло гармонії. Хороші вчителі створюють хороших учнів, і в майбутньому, я вірю, учні нашої громади стануть справжніми людьми.
Під час проведення заходу у залі панувала атмосфера добра, цікавості, позитиву, простоти, захоплення та нових вражень. Учасники з радістю обмінювалися досвідом та показували свої знання. Кожен присутній у залі отримав неймовірні емоції, позитивні враження, стимул на вивчення нових знань та досягнення поставлених цілей у майбутньому.